duminică, 3 iulie 2011

Despre Şcoala Sanitara Postliceală „Carol Davila”, filiala Oneşti

  Scurt istoric

Şcoala Sanitara PostlicealăCarol Davila”, filiala Oneşti a fost înfiinţată în baza articolului 7, lit. A din Statutul Confederaţiei Naţionale a Femeilor din România, a articolului 19, lit. C, a Societăţii Doamnelor Oneşti, a aprobărilor Ministerului Sănătăţii nr. V/316/15.02.1991 şi nr. VIII/D/8342/1992, a Deciziei Consiliului de Administratie al Şcolii Sanitare Postliceale “Carol Davila” Bucureşti nr. 1329/11.12.1992 la data de 01.10.1992. Şcoala îşi propune formarea cadrelor medii sanitare necesare unităţilor de ocrotire a sănătătii şi de acordare a asistenţei sociale.
Activitatea Şcolii Sanitare Postliceale din Oneşti se desfaşoara în baza Legii 84/1995, republicată cu modificarile şi compleările ulterioare în Legea nr.196/1999, Legii 53/2003 – Codul Muncii, Regulamentului de Organizare şi Functionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar, aprobat prin ordinul MEdC nr. 4925/2005, a hotărârilor şi ordonanţelor emise de Guvern, actelor normative ce decurg din conţinutul acestora, a ordinelor, precizărilor şi instrucţiunilor elaborate de MEdC . Şcoala obţine autorizarea de funcţionare provizorie prin Hotărârea CNEAIP, nr. 29 / 3.12.1999, aprobată MEN, prin OM,nr. 3100 / 26. 01 2000.  CNEAIP realizează o evaluare externă certificată prin Decizia nr. 557 / 16.06.2005.

Tipul unităţii de învăţământ:
                        Unitatea de învăţământ se încadrează în sistemul de Învăţământ Profesional Tehnic; domeniul: Sănătate şi asistenţă pedagogică; nivelul: 3 avansat; calificarea profesională: asistent medical generalist.
Unitatea şcolară îşi are locaţia în Municipiul Oneşti, strada Culturii, nr.1. Activitatea instructiv-educativă se desfăşoară sub formă   cursurilor de zi.

Misiunea şcolii
      Raţiunea de a fi a Şcolii Sanitare „Carol Davila” Oneşti se bazează pe comanda socială a comunităţii oneştene şi de pe Valea Trotuşului şi   se  circumscrie în dimensiunile ei esenţiale idealului educaţional, cultural şi finalităţilor învăţământului profesional şi tehnic.     
Misiunea şcolii noastre este de a forma asistentul medical generalist care să ajute persoane, familii şi grupuri sociale, să-şi determine potenţialul fizic, mintal şi social pentru a face faţa schimbărilor provocate de mediul în care muncesc şi trăiesc. Prin programul educaţional, cursanţii trebuie să dobândească cunoştiinţe necesare înţelegerii complexităţii actului medical, precum şi dezvoltarea maximă a potenţialului propriu şi a aptitudinilor lor.
      Dorim să ne asigurăm că toţi elevii din Şcoala Sanitară Postliceală “Carol Davila” învaţă efectiv, că vor căpăta calificarea, aptitudinile şi atitudinile necesare pentru a-şi forma personalităţi autonome şi creative în această lume aflată în permanentă schimbare.      
      Intenţia acestei instituţii se regăseşte ca semnificaţii în chiar jurământul asistentului medical. Angajamentul tuturor factorilor responsabili cu formarea profesională a cadrelor medicale medii are în vedere specificitatea acestei profesii delicate în sensul sporirii calităţii actului educativ, învăţământul incluziv, performanţă, atestarea profesionalismului în activitatea educativă . Trebuie să fie, de asemenea, o instituţie care să asigure toate premisele unor parteneriate şi colaborări de calitate cu alte instituţii şi comunitatea locală, răspunzând unor comenzi sociale.

Viziunea şcolii
„ Pe cât posibil, să încercăm să facem singuri ceea ce aşteptăm de la alţii”.  Alegerea acestui slogan ca viziune îşi găseşte validarea  în două accepţiuni: pe de o parte, posibilitatea legală de a contribui ca fiinţă socială la dezvoltarea comunităţii căreia îi aparţii şi, apoi, folosirea propriilor compentenţe de a manageria o instituţie de servicii sociale, de a conştientiza forţa pe care o are cunoaşterea în lumea contemporană. 

Ţintele strategige:
·        Dezvoltarea unui management orientat către calitate, cunoaştere
·        şi autocunoaştere ;
·        Atragerea unui număr cât mai mare de adulţi în procesul de formare continuă şi de reconversie profesională ;
·        Formrea continuă a corpului profesoral în vederea aplicării metodelor active, de grup şi a strategiilor formative ;
·        Implemantarea unui management al resurselor materiale şi financiare, bazat pe proiecte şi pe aplicarea creatoare a legislaţiei în vigoare ;
·        Perfecţionarea mecanismelor  de dezvoltare a  parteneriatelor ;
·        Dezvoltarea unui program care să asigure inserţia socială rapidă a
·        absolvenţilor.

Valori promovate
·        Disciplina manifestată prin corectitudinea personalului didactic, punctualitate, comportamente şi vestimentaţie adecvată.
·        Profesionalismul evidenţiat prin calitatea serviciilor oferite, transparenţa activităţilor, tendinţa continuă spre  perfecţionare  prin instruire continuă.
·        Eficienţă manifestată prin utilizarea optimă a resurselor în vederea atingerii obiectivelor.
·        Spirit de echipă manifestat prin existenţa unor relaţii interpersonale, armonioase bazate pe prietenie, colegialitate, respect.
·        Responsabilitatea evidenţiată prin faptul că fiecare este răspunzator de ceea ce face şi spune şi este conştient că asumarea unor sarcini presupune îndeplinirea lor în timp util.


Un comentariu: